Oroa dig inte,
vi löser det.

Har du upptäckt ett fel i lägenheten eller i fastigheten? Nedan finns information och guider.

Vad är akuta ärenden?

Använd journumret om:
• Du har fått en vattenläcka/ inget vatten, ej läckande kran
• Om hemmet är strömlöst
• Om du har tappat bort din nyckel (kostnad debiteras hyresgäst)
• Kyl / Frys / Spis har slutat fungera
• Stopp i toalett

Allmän information kring felanmälan

Har du upptäckt ett fel på fastigheten? På denna sida har vi samlat information om hur du går tillväga för att anmäla ett fel i hemmet/fastigheten.

Vid eventuella problem kontakta vår växel på telefon 010-330 00 69 som har öppet helgfria vardagar mellan klockan 10:00-16:00 med lunchstängt mellan klockan 12:00-13:00.

Osäker om det är ett jourärende eller inte? Läs mer under Vanliga Frågor

Viktig information!
Då vi är under en pandemi ber vi er att inte vara hemma under tiden fastighetsskötare är inne i er lägenhet.
Vänligen gå ut om ni hemma på den bokade tiden ni får med fastighetsskötaren.

Gör det själv-guider

Här har vi samlat ihop några guider för fel som du kan avhjälpa själv. På sikt kommer vi även att erbjuda videoklipp där du enkelt kan se hur en torkmaskin ska rengöras eller hur batterier i brandvarnarna byts ut.

Digital felanmälan

Felanmälan görs via Mina Sidor. Din felanmälan tas emot av ansvarig fastighetsskötare och återkoppling sker inom 48 timmar.

För hyresgäster boende på Dammsnäckan, Limhamn
Du felanmäler direkt till Öresund Fastighetsförvaltning växel på
telefonnummer: 040-10 10 67, öppet måndagar – fredagar kl. 09:00-11:00
Du kan även felanmäla via deras hemsida: www.oresundforvaltning.se.

För hyresgäster boende i Växjö
Du som bor i Växjö felanmäler direkt till HSB Sydost på telefonnummer: 010-451 30 00

Felanmälan, Jour

Använd journumret om felet måste åtgärdas akut och ej kan vänta till nästkommande arbetsdag. Akut felanmälan kan göras mellan klockan 16:00-10:00 på vardagar samt dygnet runt under helger på telefon 010-167 60 70

För hyresgäster boende på Höfånget, Limhamn
Om felet måste åtgärdas akut och ej kan vänta till nästkommande arbetsdag, använd jour nummer 076-127 04 00 på vardagar mellan klockan 16:00 – 10:00 samt dygnet runt under helgerna.

Vanliga frågor

Ett mindre problem?

Sex vanliga lösningar

Felanmälan

Digital felanmälan
Har ett fel uppstått i ditt hem anmäler du detta enklast via vår digitala felanmälan. Din felanmälan tas emot av ansvarig fastighetsskötare och återkoppling sker inom 48 timmar.